od Cadecron v úte 25.říj 2011 16:48
Q4/2011
Situace v autobusové dopravě mi připadá již opravdu neúnosná. Aby v pátek už okolo čtvrté odpoledne musel někdo zůstat čekat na zastávce v Nových Butovicích, to se mi zdá dříve nestávalo. Novou cyklostezku máme, nové 3D kino máme, nový aquapark máme, náměstí vypadají vcelku reprezentativně, ale cestujeme, pardon převážíme se jako dobytek.
Musím zdůraznit také stránku bezpečnosti, pokud jedete v autě bez pásů, Policie vám sebere body a uloží pokutu. Přeplněný autobus má mnohem větším bezpečnostní riziko a sebeprofesionálnější řidič nic nezmůže s ohrožením od ostatních účastníků provozu.
Vzhledem k výraznému snížení mýtného pro autobusy a očekávánému mírnému poklesu cen pohonných hmot (snížení spotřební daně, obnova dodávek ropy z Libye) by snad neměl být finanční problém navýšení počtu spojů ráno z Berouna o 2 a odpoledne (večer) z Nových Butovic taktéž o 2 s malým navýšením cen jízdného o ~2 Kč, což by nemělo být nijak ruinující. Co jsem porovnával (přes idos.cz), tak cena za 1 km se při koupi běžné plné jízdenky v ČR pohybuje většinou od 1,10 Kč do 1,50 Kč. Trasa Beroun - Praha aktuálně vychází na 32/26 = 1,23 Kč, po navýšení o 2 Kč by to bylo 34/26 = 1,31Kč. Pro srovnání např. Kladeňáci platí 36/28 = 1,29 Kč.
Oříškem by tak mohlo být hlavně rozložení spojů dopravcem tak, aby zůstalo pravidelné.
Další věcí je MHD, která trpí úplně stejně. Beroun se rozrůstá a doprava to nijak nereflektuje. Alespoň 1 spoj zejména pro školáky a studenty před osmou ranní by neškodil. Ideálně s novou trasou přes Králův Dvůr - Pod Hájem, Zahořany, Na Máchovně, Palouček, U Zelených (SOŠ - SOU), Wágnerovo náměstí (Gymnázium), U Černého koně (Obchodní akademie).
[b]Q4/2011[/b]
Situace v autobusové dopravě mi připadá již [u]opravdu neúnosná[/u]. Aby v pátek už okolo čtvrté odpoledne musel někdo [u]zůstat čekat na zastávce[/u] v Nových Butovicích, to se mi zdá dříve nestávalo. Novou cyklostezku máme, nové 3D kino máme, nový aquapark máme, náměstí vypadají vcelku reprezentativně, ale cestujeme, pardon [u]převážíme se jako dobytek[/u].
Musím zdůraznit také stránku bezpečnosti, pokud jedete v autě bez pásů, Policie vám sebere body a uloží pokutu. Přeplněný autobus má mnohem větším [u]bezpečnostní riziko[/u] a sebeprofesionálnější řidič nic nezmůže s ohrožením od ostatních účastníků provozu.
Vzhledem k výraznému snížení mýtného pro autobusy a očekávánému mírnému poklesu cen pohonných hmot (snížení spotřební daně, obnova dodávek ropy z Libye) by snad neměl být finanční problém navýšení počtu spojů ráno z Berouna o 2 a odpoledne (večer) z Nových Butovic taktéž o 2 s [u]malým navýšením cen jízdného[/u] o ~2 Kč, což by nemělo být nijak ruinující. Co jsem porovnával (přes idos.cz), tak cena za 1 km se při koupi běžné plné jízdenky v ČR pohybuje většinou od 1,10 Kč do 1,50 Kč. Trasa Beroun - Praha [u]aktuálně[/u] vychází na 32/26 = [u]1,23 Kč[/u], [u]po navýšení[/u] o 2 Kč by to bylo 34/26 = [u]1,31Kč[/u]. Pro srovnání např. Kladeňáci platí 36/28 = 1,29 Kč.
Oříškem by tak mohlo být hlavně [u]rozložení spojů[/u] dopravcem tak, aby zůstalo [u]pravidelné[/u].
Další věcí je [u]MHD, která trpí úplně stejně[/u]. Beroun se rozrůstá a doprava to nijak nereflektuje. Alespoň [u]1 spoj[/u] zejména pro školáky a studenty [u]před osmou ranní[/u] by neškodil. Ideálně s [u]novou trasou[/u] přes Králův Dvůr - Pod Hájem, Zahořany, Na Máchovně, Palouček, U Zelených (SOŠ - SOU), Wágnerovo náměstí (Gymnázium), U Černého koně (Obchodní akademie).